“Copy Writing is de kunst om mensen te laten te handelen naar aanleiding van jouw boodschap”
Psychologie
Copywriting is niet alleen het schrijven van een overtuigende verkoopbrief, het is ook het gebruiken van de principes van de psychologie om ervoor te zorgen dat uw boodschap overkomt.
Een copywriter begrijpt marketingpsychologie en kan werken met de behoeften, wensen, angsten en motivaties van de klant. Het resultaat is een effectieve verkoopbrief die hem sneller van koper naar koper brengt. Daarom is het belangrijk om de psychologie van de koper te begrijpen. Er zijn drie psychologische fasen in het koopproces: pas de juiste copy toe op elke fase en gebruik een klantprofiel om uw copy te personaliseren.

Drie Fases
Eerste fase
1 # De eerste fase in het koopproces is de perceptiefase. In deze fase is er de “wow”-factor aanwezig. Dit is wat de aandacht van uw potentiële klant trekt en hem doet zeggen: “Hmn? Dat is interessant.
Tweede fase
2 # De tweede fase in het koopproces is de rationaliseringsfase. Dit is waar een persoon de kwaliteit van een aanbod zal beoordelen. Het eerste wat ze zullen doen is de geloofwaardigheid van het aanbod evalueren. De geloofwaardigheid van een verkoper is gebaseerd op zijn identiteit, ervaring, expertise en reputatie.
Derde fase
3 # De derde fase in het koopproces is de evaluatiefase. De koper heeft in deze fase al besloten dat het aangeboden product of de aangeboden dienst de moeite waard is om te kopen. Dit is de laatste fase alvorens te beslissen om te kopen. In deze fase is de koper klaar om de koop te sluiten en zich tot aankoop te verplichten. In de derde fase beoordeelt de potentiële koper de behoefte en noodzaak. Hij zal de voor- en nadelen van de behoefte aan een oplossing en de voordelen van het hebben van zijn probleem opgelost.
Drie Essentials van effectieve copywriting

Kies de beste trefwoord zinnen voor uw bedrijf en uw doelgroep. Bij het selecteren van trefwoorden, denk na over welke woorden uw potentiële klanten gebruiken bij het zoeken naar oplossingen. Daarnaast, denk na over welke woorden mensen zoeken als ze u vinden. Als u financiële planningsdiensten verkoopt, kunt u woorden gebruiken als “pensioen”, “fiduciair”, “belastingen”, “pensioen” en “investering”.
Schets
Maak een overzicht van de kopij die u moet produceren om uw boodschap over te brengen. Een goed overzicht moet een titel en subkop bevatten, gevolgd door drie of vier paragrafen die de vragen van de prospect beantwoorden en specifieke antwoorden geven. U kunt ook meer paragrafen toevoegen als dat nodig is.
Schrijf!
Schrijf de tekst. De beste tekst is een tekst die vriendelijk, duidelijk en beknopt is. Het moet geschreven zijn in de eerste persoon in plaats van de derde persoon. Vermijd het gebruik van jargon en technische termen. Deze manier van schrijven wordt persuasief of sales copy genoemd, omdat het de bedoeling is uw prospect over te halen tot actie. Gebruik dit schema als een leidraad voor het maken van uw verkoopbrief. Het schrijven van effectieve verkoopbrieven is als het bereiden van een heerlijke maaltijd; het moet duidelijk zijn wat er op het menu staat, maar er moet een verrassingselement blijven in de manier waarop het eten wordt bereid en geserveerd.
Herschrijf
Lees wat je geschreven hebt en begin met strepen. Kill your darlings. Wees net zo rigoureus als de eerste de beste bezoeker die binnen 3 seconden besluit of dat wat je geschreven hebt de moeite waard is om verder te lezen. Mensen hebben weinig geduld. Kom to the point en geef de lezer duidelijkheid over wat het hem of haar gaat opleveren. Wat heeft de lezer aan het eind van de blog geleerd?