Nieuwe media, nieuwe hype?
Podcasts zijn een van de meest fascinerende nieuwe mediavormen. Een podcast is relatief eenvoudig te maken. Mensen vinden luisteren naar podcasts handig omdat je naar een podcast kunt luisteren terwijl je in de sportschool bent, naar je werk pendelt, of huishoudelijke klusjes doet. Bovendien kunnen de meeste video’s worden omgevormd tot een podcast. Podcasting kan een winstgevend onderdeel van uw marketingmix zijn.
Verschillende bedrijven hebben podcasts gemaakt om hun producten te promoten door waardevolle informatie te geven. Het is echter niet omdat je een podcast hebt, dat je ook een succesvolle podcast hebt. Veel mensen falen in podcasting, en ze raken gefrustreerd door hun resultaten. De basis van elk goed stuk inhoud is niet afhankelijk van het type media, maar van de kwaliteit van de inhoud. Dat gezegd zijnde, laten we eens nader bekijken wat je nodig hebt om je podcast te produceren.
Wat zijn de voordelen van podcasting?
Ik luisterde laatst naar een audioboek op mijn telefoon en hoorde een podcast van een geweldige professor die vertelde over hoe hij een podcast ontwikkelde. Hoe meer ik naar hem luisterde, hoe meer ik besefte dat ik er zelf ook een wilde beginnen. Ik begon na te denken over de vele voordelen van podcasting en de mogelijkheden die het opent voor individuen en organisaties. Podcasting is een geweldige manier om de zichtbaarheid van je merk te vergroten. Mensen luisteren graag naar podcasts omdat ze makkelijk te beluisteren zijn, en je kunt de stem van je merk toevoegen aan de show.
U kunt ook audioboeken toevoegen aan de voorkant en het publiek vergroten. Met podcasting kunt u op een persoonlijk niveau met mensen in contact komen en uw kennis en ideeën delen. Podcasting kan een geweldige manier zijn om relaties met mensen op te bouwen en uw naam bekend te maken. U kunt op deze manier nieuwe klanten krijgen en uw klantenbestand uitbouwen. U kunt podcasts ook gebruiken om leads te genereren en te verkopen. Maar voor we daar dieper op ingaan, bekijken we eerst waarom podcasts steeds populairder worden als marketinginstrument.
Wat heb je nodig voor de productie van een podcast?
Podcasts zijn gemakkelijk te produceren. Het enige wat je nodig hebt is een microfoon, een computer en een goede internetverbinding. Als je die dingen hebt, kan je beginnen met het maken van podcasts. Zodra je een idee hebt voor je podcast, kan je eraan beginnen werken. Het maakt niet uit of je een beginner of een ervaren maker bent. Aangezien je niet veel apparatuur nodig hebt om podcasts te maken, kan je podcasts beginnen maken zonder veel geld uit te geven. Je kan gemakkelijk de volgende uitrusting vinden om je podcast te maken.
Hoe kies je de juiste microfoon?
Er zijn heel wat microfoons op de markt vandaag. Veel van hen zijn goed. En sommige zijn niet zo goed. In feite is het bijna onmogelijk om een slechte microfoon te kopen. De beste microfoons zijn meestal ontworpen met vocalisten in gedachten en zijn van het soort dat daadwerkelijk het beste vocale geluid produceert. Als je deze microfoon voor een vocalist gaat gebruiken, dan zou het goed zijn om een microfoon te kopen die een goed cardioïde patroon heeft. Dit is het signaal dat de microfoon gaat oppakken. Een omnidirectionele microfoon zal een beter signaal hebben dan een cardioïde microfoon.
Conclusie
Podcasts zijn een relatief nieuw type media dat een aantal grote voordelen heeft ten opzichte van video. Ten eerste zijn podcasts veel gemakkelijker te consumeren, aangezien je naar een podcast kunt luisteren terwijl je andere dingen doet die niet veel gerichte aandacht vereisen. Ten tweede zijn podcasts veel gemakkelijker te produceren in vergelijking met video. En ten slotte – maar zeker niet als laatste – zijn podcasts niet afhankelijk van een visuele aanwezigheid van de presentator. Iedereen heeft dus het perfecte gezicht voor podcasts en dat kan een grote barrière wegnemen die veel ondernemers nog steeds hebben wanneer ze overwegen video’s te maken terwijl ze in beeld zijn. Podcasts zijn echt een heel slimme en effectieve nieuwe vorm van media die elke ondernemer zou moeten overwegen.