Skip to content

Webproject

“Kennis is macht, maar enthousiasme brengt iets in gang.”

Richard Branson

Wat is een Webproject?

Een webproject is meer dan een website

Een webproject is de realisatie van een geïntegreerde en winstgevende online presence.

Een winstgevende online presence omvat alle relevante online aspecten zoals website, webshop, social media, emailmarketing, contentstrategie e.d.

De online presence van een organisatie dient volledig congruent te zijn met de kernwaarden van de organisatie en een onderdeel te zijn van de algehele marketing strategie.

Wat levert een geïntegreerde online presence op?

Een geïntegreerde online presence is de basis van een betrouwbare marketingstrategie met meetbare KPI’s en een voorspelbare ROI marge.

Een duidelijk vooraf omschreven KPI maakt de marketing performance van een organisatie quantificeerbaar op detailniveau wat een waardevol inzicht oplevert om op te kunnen (bij)sturen.

Een geïntegreerd online presence brengt dus rust in een organisatie omdat er vertrokken wordt vanuit een rationeel gefundeerd systeem gebaseerd op data en niet op een onderbuik-gevoel.

Nieuwsgierig hoeveel leads een effectieve online presence
jouw organisatie kan opleveren?


Werkwijze

Applied Business Philosophy voor ZZP & MKB & NGO

De eerste stap

De eerste stap is het maken van een afspraak voor een vrijblijvend business consult. Hierin wordt snel duidelijk of wij iets voor elkaar kunnen betekenen.

De volgende stap is het maken van een inventarisatie van de huidige situatie. We nemen jouw hele online eco-systeem onder de loep en maken daarvan een duidelijke visuele presentatie.

Als je wilt weten hoe een dergelijke inventarisatie eruit kan zien dan kan je hier de quickscan van Lucro Accountancy B.V. bekijken .

We waarderen dit eco-systeem langs drie verschillende dimensies

  1. Marketing Strategie
  2. Functionaliteit
  3. Esthetica

Marketing Strategie

Een goede website is een website die een bepaalde conversie oplevert. In veel gevallen is dat een verkoop maar het kan ook het opvragen van informatie betreffen in ruil voor klantgegevens. Een website die louter als ‘online folder’ dient met wat informatie over het bedrijf en de contactgegevens is er niet op gericht nieuwe klanten aan te trekken en te converteren maar is slechts bedoeld om bestaande klanten de meest basale informatie over het bedrijf te verschaffen.

Functionaliteit

Het tweede perspectief waarlangs we je huidige online presence evalueren, is de manier waarop de navigatie aansluit bij de marketing strategie en door een potentiële lead wordt gebruikt. Kan een klant snel vinden dat waar naar hij of zij op zoek is. Krijgt de klant jouw product of dienst zo te zien dat het hem of haar meteen duidelijk is wat jouw dienst is, of het voor hem of haar geschikt is en welke eerste stap hij of zij moet zetten. Een overdaad aan menu items of knoppen werkt vaak averechts en schrikt nieuwkomers vaak af.

Esthetiek

Als laatste waarderen we jouw site op dat wat als eerste aan de bezoeker verschijnt, de look en feel van jouw site. Om deze reden zeker niet onbelangrijk maar zonder de onderbouwing van een doordachte marketing strategie en een vanzelfsprekende functionaliteit zal een goed uitziende website niet veel meer doen dan een kort moment van artistiek genoegen opwekken bij de bezoeker. Helaas zijn de meeste van jouw potentiële klanten niet op zoek naar een artistiek uitje maar naar jouw oplossing (en de manier waarop jouw oplossing juist hen het beste gaat helpen hun probleem op te lossen)

Een website die er afstotelijk uit ziet maar meteen deze vragen beantwoordt, maakt een goede kans een conversie te realiseren. Een site die voornamelijk ‘mooi’ is niet. In een ideale situatie sluit de look & feel naadloos aan bij de marketing strategie en de functionaliteit.

Onze aanpak

Geen bedrijfsvoering is hetzelfde. Persoonlijke Consultancy en begeleiding vormt daarom het centrum van ieder project dat Frank doet. Tegelijkertijd zijn er een aantal marketingprincipes die algemeen geldend zijn. Frank beschikt over een uitgebreide kennisbank met een breed scale aan (online) marketing gerelateerde content die vrij toegankelijk is voor betrokkenen bij jouw project.

Deze kennisbank wordt voortdurend bijgewerkt en up-to-date gehouden. Daarnaast zijn er wekelijkse groepscalls die ondernemers de mogelijkheid bieden vragen van andere ondernemers te horen en ervaringen en ‘best practices’ te delen


Een Project

Zelfwerkzaamheid

Je kan als ondernemer zelf de mate in waarin je betrokken bent in de concrete verwezenlijking van jouw project bepalen. Zelfwerkzaamheid bespaart kosten en het maakt je minder afhankelijk van dure externe experts. Wie kennis van zaken heeft, is in staat om snel veranderingen door te voeren en in te spelen op een veranderende markt.

Voor veel ondernemers zijn dit doorslaggevende argumenten om veel zelf te willen doen. Klinkt goed, maar wat staat hier op het spel?

Onbeperkte persoonlijke begeleiding

Het probleem van zelfwerkzaamheid is dat niet iedereen zin en tijd heeft om alle details van het wiel uit te vinden. Dat kost gewoon teveel energie en frustratie. Deze frustratie wordt mede in de hand gewerkt doordat er binnen bijna ieder aspect van ‘online presence creation’ wel één of andere technische complicatie op de loer ligt die zijn schaduw reeds ver vooruit werpt en veel ondernemers bij voorbaat afschrikt.

Daarom biedt Frank een onbeperkte persoonlijke begeleiding, die er voor zorgt dat jij altijd een hulplijn kunt inroepen op het moment dat zo’n hindernis zich aandient. Hierdoor zul je nooit onverwachts vast komen te zitten en kan je snel weer door. Een hele geruststellende gedachte.

Klik op onderstaande link, en ontdek hoe we jouw online presence kunnen optimaliseren.

Benieuwd hoeveel nieuwe leads jij per maand kan scoren?


Online Marketing Blogposts

Content Marketing

Hijman

275 + 10 euro verzendkosten op IBAN
Wat is jouw Personal Brand?
Content Marketing Business Philosophy Marketing Personal Branding

Wat is jouw Personal Brand?

Web 1.0 | Web 2.0 | Web 3.0
Website Strategies Business Philosophy Online Marketing

Web 1.0 | Web 2.0 | Web 3.0

In welke categorie valt het ontwerp van jouw website? Het internet is bijkans het belangrijkste bewijs dat de wereld in
Lucro Accountancy
Case Studies Business Philosophy Online Marketing

Lucro Accountancy

Lucro Accountancy Webreview & Quickscan Intentie van deze Case Study De intentie een Case Study is het in kaart brengen
Webdesign Succes in 2022.
Website Strategies Business Philosophy Online Marketing

Webdesign Succes in 2022.

9 Easy Tips voor entrepreneurs om je site te verbeteren Inleiding Het ontwerpen van een succesvolle website met een winnend webdesign
Social Media Management
Business Philosophy Online Marketing Social Media Marketing

Social Media Management

Wat is sociale media? Social media marketing is het proces van het gebruik van het internet en sociale netwerken om

Het Proces

Complex Proces

Het produceren en implementeren van een doordachte online marketing strategie is een complex proces dat vertrouwt op de kennis en kunde van een grote verscheidenheid aan stakeholders. Zo heeft een ‘webdesigner’ in de regel weinig kennis van ‘online-marketing strategieën’ en is een ‘social media manager’ bijna nooit ook een ervaren ‘graphic designer’. Een ‘SEO specialist’ is meestal niet thuis in de ‘ins en outs’ van ‘videoproductie’ en een ‘business automation expert’ vertrouwt het liefst op de ervaring van een ‘professionele copywriter’ in het opzetten van zijn email campagnes.

Verschillende Petten

De realiteit is vaak anders. Wat wij steeds weer zien is dat teveel spelers in het veld van online marketing verschillende petten tegelijkertijd op hebben en dat er daardoor vaak cruciale aspecten niet voldoende uitgewerkt worden met een ‘suboptimaal’ resultaat tot gevolg. Hierdoor missen de meeste ondernemers belangrijke kansen op groei en gaat er veel tijd en geld verloren in het uitwerken van ‘mooie plannen’. Heel frusterend dat al die moeite geen of weinig verschil maakt in het verbeteren van het netto resultaat van de onderneming. Een ‘mooie’ website is dus niet per definitie een ‘effectieve’ website. (“De moeder van de bedrijfsjurist vond de site ook best mooi…”)

Dirigent van het orkest

Frank is geen expert in één van de bovenstaande afzonderlijke disciplines. Frank heeft wel in bijna alle disciplines voldoende ervaring om professionals op de verschillende deelgebieden te begrijpen en aan te sturen. Net zoals een dirigent van een orkest ideaal gezien ieder afzonderlijk instrument voldoende kent om te weten wat hij of zij van het de betreffende orkestlid kan vragen. Een dirigent zorgt ervoor dat het orkest hetzelfde stuk speelt, op hetzelfde moment begint en eindigt en samenspeelt i.p.v. samen speelt.

Spin in het web

Frank is de spin in het web die alle verschillende stakeholders op ‘dezelfde bladzijde’ houdt zodanig dat het de implementatie van de online marketing strategie congruent is met de grotere missie en visie van deze strategie. Frank heeft vanuit zijn eigen bedrijven ruimschoots ervaring in het bouwen van websites, het produceren van graphics, video en audio. Daarnaast heeft Frank een indrukwekkende lijst aan trainingen en seminars gevolgd in Europa en de US op het gebied van online marketing. Hierdoor kan jij erop vertrouwen dat alle stakeholders in het proces op één lijn blijven, dat jij niet steeds met verschillende partijen tot een consensus hoeft te komen en dat het project volgens plan en op tijd wordt opgeleverd.

Aan De Slag!

Frank is openminded, doortastend en resultaatgericht. Frank en zijn team werken alleen met mensen met een ondernemende geest en die van een eerlijk advies verkiezen boven goed klinkende loze beloften. We staan erop om te doen wat we zeggen, zodat we waarmaken wat we beloven en jij gaat krijgen wat je nodig hebt; resultaat!

Vraag nu een geheel vrijblijvend strategie-gesprek aan als eerste stap om jouw business of leven naar het volgende niveau te tillen.

Boek een Gratis ‘Goed-Gesprek-Met-Frank’