Branding

The Mark Of Values

Corporate Branding

In de kern vertegenwoordigt een merk een reeks fundamentele waarden. Deze waarden zijn niet alleen commerciële constructies, maar weerspiegelen diepere menselijke verlangens en aspiraties. Ze zijn “moverend onderscheidend”, wat betekent dat ze motiveren en sturen hoe een bedrijf zichzelf in de wereld profileert. Deze waarden zijn niet vluchtig; ze zijn inherent aanwezig in elk product dat een bedrijf produceert en op de markt brengt. Ze vormen de ziel van het merk en zijn essentie.

Lees verder…

Personal Branding

Personal branding is de natuurlijke evolutie van het traditionele concept van corporate branding, dat vertrekt vanuit de normen en waarden van het ondernemende individu. Een Personal Brand vertegenwoordigt tevens diepere menselijke verlangens en aspiraties, maar dan vanuit een persoonlijk niveau en verwijzen naar hoe het individu zichzelf in de wereld profileert, zowel privé als zakelijk. Waar traditionele branding en personal branding overeenkomen, is in het belang van consistentie, authenticiteit en het hebben van een duidelijke set van waarden die in alle uitingen naar voren komen. Echter, waar ze contrasteren, is in hun focus: de één op een bredere organisatie of product, de ander op het unieke pad en verhaal van een individu.

Lees verder… met uitgebreide checklist over de status van jouw personal brand.

Marketing

The Communication Of Values

Marketing

Marketing is een breed en complex veld dat vaak verkeerd wordt begrepen. Veel mensen zien het als louter een manier om producten of diensten te verkopen, maar in werkelijkheid gaat het om het creëren van waarde, het opbouwen van relaties en het vervullen van menselijke behoeften en verlangens. In tegenstelling tot Branding en personal branding richt marketing zich op het begrijpen van de behoeften van de klant en het creëren van waarde om aan die behoeften te voldoen. Branding gaat over het creëren van een onderscheidende identiteit voor een product, dienst of individu. Zowel Branding en Marketing zijn essentieel voor effectieve bedrijfsvoering, omdat ze fundamenteel zijn bij het opbouwen van vertrouwen aan de ene kant en het op de juiste manier weten te communiceren van de toegevoegde waarde van het vertrouwen in het product of dienst.

Lees verder…

Online Marketing

Online marketing opent een wereld van ongekende mogelijkheden, maar door deze rijkdom is het landschap tegelijkertijd ongelofelijk divers en complex geworden. Hoewel het in principe voor iedereen gratis toegankelijk is om zichzelf online te presenteren, maakt dit het des te uitdagender om op te vallen tussen de veelheid aan stemmen. Het potentieel bereik van online marketing is immens, maar marketeers zijn vaak overgeleverd aan de grillen van ondoorgrondelijke algoritmes. Bovendien lopen ze het risico dat hun kanaal, op platforms zoals Facebook of YouTube, zonder voorafgaande waarschuwing of duidelijke reden, plotseling kan worden verwijderd. Het navigeren in de wereld van online marketing vereist daarom niet alleen creativiteit en inzicht, maar ook een voortdurende alertheid op de veranderende spelregels.

Reden temeer om dit landschap te betreden met een ervaren ‘gids’ zodat je niet in zeven digitale sloten tegelijk loopt en heel je privéleven het moet ontgelden, omdat je dag en nacht bezig moet zijn met posten.

Lees verder… en doe de online marketing check.

Lees meer over Frank

Content Marketing

Content marketing is een marketingstrategie die draait om het creëren en delen van relevante, waardevolle en consistente content met als doel een specifieke doelgroep aan te trekken en te behouden. Het is een vorm van inbound marketing die tot doel heeft vertrouwen en loyaliteit bij klanten op te bouwen door educatieve en informatieve content over een bepaald onderwerp te bieden. Deze strategie kan vele vormen aannemen, waaronder blogposts, nieuwsbrieven, whitepapers, sociale media berichten, e-mails, video’s en meer.

Maar wat verstaan we precies onder ‘content’? En hoe kan de zelfstandige professional of mkb’er een heldere contentmarketing-strategie ontwikkelen die goed aansluit bij de waarden en ‘inhoud’ van zijn branding?

Lees verder… waar te beginnen, wat te doen?